Handelsbetingelser og abonnementsbetingelser

Produkter og tjenester udbydes af:
Mapia ApS
Mejlgade 95, 4.sal
8000 Århus C

Mapia ApS ejer hjemmesiderne demensliv.dk, demensuniverset.dk, pårørendeuniverset.dk
Mapia ApS kan kontaktes på kontakt@mapia.dk

HANDELSBETINGELSER HOS MAPIA ApS

Ved onlinehandel på www.mapia.dk er det en betingelse, at du som bruger krydser af, at du accepterer vores handelsbetingelser.
Herefter er både Mapia ApS og du som kunde bundet af disse betingelser.
Betingelserne er i fuld overensstemmelse med dansk lovgivning for internethandel.

ODREBEKRÆFTELSE

Ordrer bekræftes automatisk pr. mail.
I nogle tilfælde bekræftes ordren først, når ordren er behandlet og sendt. Tjek altid at dine oplysninger er indtastet korrekt.
Skulle der være problemer med levering af dine varer (restordrer, udsolgte varer, forsinkelser) får du besked herom indenfor 24 timer efter din ordre er blevet lagt.
Hvis du ønsker at tilføje noget til din ordre, skal du lægge en ny ordre.

BETALING

Produkter kan købes med både VISA, Mastercard og Dankort.
Alle priser er i danske kroner inkl. moms.
Betalinger med betalingskort for ordrer lagt på mapia.dk og læringsuniverserne sker via en sikker forbindelse, der varetages af Simplero og Stripe. Betalinger med MobilePay eller bankoverførsel kan kun ske efter aftale.
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms.
Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Ændring af betalingskort
Ønsker du at ændre det betalingskort abonnementet trækkes på, kan du ændre betalingskortet ved at klikke på det link, der står i hver faktura.

LEVERING

Online produkter
Online varer og billetter til arrangementer, fysiske eller online leveres på mail med det samme på mail.
Ved alle køb modtager du altid en kvittering på mail.

Fysiske produkter
Mapia ApS tilstræber at afsende bestilte fysiske varer i løbet af højst 14 dage fra bestillingsdatoen.
Det indbetalte beløb for varen vil blive trukket i forbindelse med afsendelse af den fysiske vare.
Såfremt du din vare bestilles i weekenden eller i forbindelse med ferie/fridage, vil din ordre blive behandlet hurtigst muligt efter weekenden eller efter ferie/fridage. Fysiske varer vil blive leveret på den leveringsadresse, der angives ved bestillingen.
Fysiske varer sendes med Post Nord eller tilvarende.
Levering til udlandet eller til Færøerne og Grønland – KUN EFTER AFTALE.

Abonnement
Der er to muligheder for at blive medlem af et læringsunivers.

  • Du kan selv tegne et medlemsskan som privatperson
  • Du kan være en del af et abonnement som er tegnet af din virksomheds/kommune

LÆRINGSUNIVERSERNE

Privatpersoner
KØB OG FORNYELSE AF ABONNEMENT 
Dit login er strengt personligt og altid bundet op på din e-mailadresse. Du må ikke dele dit login med andre

For private abonnementer gælder det, at abonnementsprisen, som oplyst på produktsiden, automatisk bliver trukket for hver abonnementsperiode.
Kvittering for abonnementet fremsendes på mail hver gang abonnementet fornyes.
Du modtager en email med bekræftelse på dit medlemskabs tilmelding efter betaling af abonnementet.

Virksomhed / Kommune

KØB OG FORNYELSE AF ABONNEMENT
For et virksomheds- / kommuneabonnement gælder det, at virksomheden / kommunen køber et antal logins og bestemmer hvem der skal modtage disse logins.
Virksomheden/kommunen faktureres direkte for 1 år af gangen eller efter aftale.
Som medlem i et virksomheds-/kommuneabonnement modtager du et login, som er ikke koster noget for dig som bruger tildelte login. Dit login er strengt personligt og altid bundet op på din e-mailadresse, og du må ikke dele dit login med andre.

Når du tilmelder dig, melder du dig til din Virksomheds-/kommunes abonnementsliste
Denne liste er kun for de medlemmer som din virksomhed/kommune har købt adgang til.
Når du har tilmeldt dig modtager du en e-mail med bekræftelse på dit medlemskab.
Som en del af aftalen vil du desuden modtage fællesmails, der kun er målrettet din gruppe.
Disse mail er ikke et nyhedsbrev, men en intern meddelelseskanal til brug i læringsprocessen efter aftale med din virksomhed/kommune.

OPSIGELSE AF ABONNEMENT

Der er to muligheder for at opsige medlemskabet af et læringsunivers.

For private
Du kan opsige dit abonnement ved at skrive til kontakt@mapia.dk. 
Du kan også logge ind på din konto og selv stoppe dit abonnementet der.
Opsigelsen er øjeblikkelig og efter opsigelsen vil der ikke blive faktureret eller trukket yderligere.
Allerede udsendte fakturaer skal dog stadig betales.

For virksomheder/kommuner
Du kan opsige dit abonnement ved at skrive til kontakt@mapia.dk. 
Når du er en del af et Virksomhed / Kommunune abonnement gælder det at det er din Virksomhed / Kommunune der bestemmer hvornår abonnementet ophører. 
Når abonnementet udløber stopper abonnementet øjeblikkeligt.

Såfremt du ønsker et privatabonnement efterfølgende er det muligt at tegne et privat abonnement med din private mailadresse

FORTRYDELSES- OG RETURRET

Levering sker som oftest i løbet af få minutter, men i helt særlige tilfælde kan der gå op til 5 hverdage.

Abonnement
Der er ingen returret på dit abonnement.
Abonnement udløber ved udgangen af betalingsperioden enten pga. manglende betaling eller opsigelse.

Fysiske produkter og billetter
Alle fysiske varer er omfattet af købelovens regler om fortrydelses- og returret på nettet.
Du har derfor 14 dages fuld fortrydelses- eller returret fra den dag du modtager din vare.
Din fysiske vare skal senest sendes retur den 14. dag indenfor din returret, ellers bliver den ikke godkendt.
Varen skal returneres i samme stand som modtaget, med alle prismærker intakt.
Der skal derudover vedlægges en kopi af fakturaen, samt en udfyldt returseddel som medfølger. Kunden betaler selv for fragtomkostningerne i forbindelse med returneringen. Pakken er kundens ansvar, indtil vi modtager den.
Så snart vi modtager din pakke, vil vi lave en tilbagebetaling til det kort, der blev brugt ved handlen.
Du får herefter en mail der bekræfter refunderingen.

REKLAMATION OG GARANTI

Mapia ApS yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato, på fabrikations- og materialefejl på fysiske produkter. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage opstået som følge af forkert behandling, vedligeholdelse eller uautoriserede reparationer. Fakturaen skal fremvises i forbindelse med anvendelse af reklamationen. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Ved returnering, reklamationer eller benyttelse af fortrydelsesretten sendes:
Mapia ApS – Mejlgade 95, 4 sal – 8000 Aarhus C
Vær opmærksom på at alle returvarer skal sendes direkte til vores adresse, og ikke en pakkeshop.

RETTIGHEDER

Alle rettigheder til tekster og billeder medlemmer har lagt ind på mapia.dk eller et læringsunivers, egne kurser, workshops, events samt digitale produkter tilhører Mapia ApS og kan bruges uden yderligere tilladelse.
Ved køb opnås udelukkende licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt.

E-MARKEDFØRING

Der kan kun registreres en person pr. e-mail adresse.
Når du registrerer dig som kunde, SKAL du afgive følgende oplysninger om dig selv:

  • Fulde navn (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)
  • E-mail (bruges til at bekræfte ordren)
  • Adresse (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)
  • Postnr. & By (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres kun hos os og vores shop udbyder i USA – Shopify – en anerkendt og seriøs udbyder med stor sikkerhed.

Når der indsamles personoplysninger sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysningerne videregives ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

NYHEDSBREV

Såfremt du tilmelder dig Mapias nyhedsbrev, vil du modtage nyhedsbreve, indtil du selv opsiger nyhedsbrevet.
Nyhedsbrevet kan indeholde betalte annoncer fra Mapias ApS’s samarbejdspartnere. I så fald vil indholdet være markeret som “annonce”
Der er ingen binding på nyhedsbrevet, og du kan altid framelde dig nederst i hvert nyhedsbrev.

FIRMA INFO

Alle handler foretaget via denne hjemmeside foregår mellem dig som kunde og Mapia ApS.

Mapia ApS
Mejlgade 95, 4.sal, 8000 Aarhus C
+45 2252 3665 // Kontakt@mapia.dk
CVR nr. 3967141

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på kontakt@mapia.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00, eller læs mere om dine klagemuligheder på: http://www.kfst.dk, eller på http://ec.europa.eu.

Scroll to Top